Aankomsthal en de rit naar vaders huis

9 februari 2020 - La Molina, Peru

Mijn vader en een klein jochie stonden me op te  wachten in de aankomsthal. Ik kende het jochie niet maar ik zag er ook niet meteen een lijmsnuiver in. Het bleek het uiterst welopgevoede zoontje van de nicht van mijn stiefmoeder.  Hij was met mijn vader meegekomen naar de luchthaven omdat hij erg gek op vliegtuigen is. Hij wil later dan ook piloot worden.

Nadat ik mijn vader had omhelsd en de jongen een hand gegeven, liepen we naar buiten om naar de parkeerbetaalautomaat te gaan. Het was niet heet maar zeker ook niet koud: met het windje was de 22 graden die het buiten warm was,  eigenlijk heel aangenaam. Ook al had ik een lange broek, een niet al te dikke trui en een zomerjas aan. Dat laatste

(dat ik dus geen winterjas aan moest hebben als ik in Peru aankwam)

was een goeie tip van de mensen die mij naar Schiphol hadden  weggebracht.

Eenmaal met de baggage in de auto, bereidde mijn vader me alvast voor:

"Schrik niet, maar het verkeer is wel een beetje anders dan in Nederland ."

Hij zei geen woord teveel. Het verkeer bleek een slagveld waar slechts 2 regels golden: 1) Er zijn geen regels; 2) het recht van de sterktste geldt.

1. Fransje:
    10 februari 2020
    Godallemachtig! Ik lees al wel dat het met Michiel uitstekend gaat! Heel goed om te lezen.
    Prachtige beschrijvingen van verkeer en omgeving. Goed dat Michiel in Amsterdam zijn rijbewijs heeft gehaald! Ik verheug me op de volgende beschrijvingen. Talent van je grootvader? Ja hoor, denk het wel.
  2. Nova:
    13 februari 2020
    Ik heb nog steeds beelden in mijn hoofd van van het verkeer van toen ik daar 8 jaar geleden was. Dat heeft de grootste indruk nagelaten!😂
    Veel plezier daar!
  3. Joris Messer:
    15 februari 2020
    Dank dank,

Doe dan meteen even je email, want dan krijg je steeds een update als ik wat nieuws te melden heb. Alleen als je het leuk vindt natuurlijk.

Je kan het ook zelf doen, beneden de hoofdpagina, kun je je emailadres achterlaten, Even bevestigen en klaar.