20200205_144406

5 februari 2020 - Lima, Peru

20200205_144406

Deze foto werd gemaakt op 5 februari 2020 in Lima, Peru met een Samsung SM-A505FN.

1. Joris Messer:
    6 februari 2020
    Hier een typisch Peruaans verschijnsel: het gele hesje is een officele gemeenteambtenaar die helpt bij het parkeren, de blauwe is een clandestiene scharrelaar die OOK helpt bij het parkeren en desgevraagd een natte lap over je auto haalt. Gek genoeg staan ze elkaar niet naar het leven, en de bedoeling is dat je ze allebei betaalt. De clandestiene een fooitje (1 solo = 25 ct), de officiele 2 solo voor de parkeerkosten. Echter, en hier komt de aap aan de mouw: ze geven meestal geen parkeerbonnetje, de perfecte manier om het gekregen geld in eigen zak te steken. Er is een manier om dat te voorkomen en dat is een bonnetje vragen. Dat deed mijn vader dus (Et my papelito??? En waar is mijn papiertje??) , vond ze niet leuk.
    De clandestiene parkeerhulp danwel stof/zand verspreider op je auto (want met dat natte lappie in zijn hand is dat het enige wat ie er mee zou doen) gaat heel handig een contract met je aan. "Auto wassen?" Nee, dank je. " Ah, dan alleen bewaken, prima!" En dat terwijl je nergens om gevraagd hebt.

Ach ja, je moet wat in een land zonder sociale zekerheid