Het crossen door de woestijn.

15 februari 2020 - Arequipa, Peru

Het was spectaculair. Eigenlijk zat ik in een soort achtbaan,  compleet met het gegil van bange mensen. Het was bewonderingswaardig om te zien wat zo'n sandbuggy aankon, maar het ging echt niet makkelijk. De motor brulde getergd bij het beklimmen van de bergen . En als de buggy dan toch weer het hoogste punt had bereikt, had je, net als in de achtbaan, dat beroemde kantelpunt. Weer gegil en dan stortte de coureur ons de diepte in.

Ik kon zien dat de coureur het vaker had gedaan. Echt onmogelijke bergen werden vermeden en als de afdaling te stijl was, werd er netjes pompend geremd. Gelukkig maar, want je zou maar een coureur in je sandbuggy hebben zoals de luchtvaartmaatschappij Germanwings, Andreas Lubitz als piloot had.

Op een gegeven moment was het tijd voor het tweede onderdeel in de woestijn: sandboarding. Eigenlijk snowboarden maar dan met zand. Omdat geen van ons allen geoefende sandboarders waren, werden we

20200209_17071120200209_16200520200209_17141520200209_163032

geïnstrueerd  om op de buik liggend, op het board naar beneden glijden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacoline:
    15 februari 2020
    Geweldig! In ieder geval een spectaculaire vakantie!
  2. Joris Messer:
    15 februari 2020
    Ja, dit was echt wel even spannend.Maar ik moet mijn kabelbaan avontuur nog beschrijven, dus dat hou je van me tegoed.
  3. Paula:
    15 februari 2020
    Geen saaie vakantie dus!!
  4. Joris Messer:
    15 februari 2020
    Nee, dat zeker niet! Heel veel indrukken en ik ben pas net begonnen, pffff.
  5. Joris Messer:
    15 februari 2020
    Nee, en we zijn pas net begonnen:)
  6. Elly:
    16 februari 2020
    Pffff, wat een avontuur, ben benieuwd naar de kabelbaan. Je verveelt je niet in ieder geval.